iDEAL: de goedkoopste

Voor iDEAL hebben we onderzoek gedaan naar de goedkoopste oplossingen die aansluiten op webwinkelmodules in WordPress of Joomla.

We zochten iets voor onze klanten met een beperkt of onregelmatig aantal transacties per maand. Liefst dus zonder abonnementskosten en met zo laag mogelijk kosten per transactie. Banken vielen daarom al snel af. Je betaalt daar abonnementskosten en zelfs als je die kosten over de transacties verdeelt, kom je al gauw op €0,60 tot €0,70 per transactie.

Er zijn ook aanbieders die je het contact met de bank uit handen nemen. Voor een vast bedrag per transactie kun je dan via hen de betaling laten lopen. Mollie is een heel bekende aanbieder, maar wij vinden € 0,99 per transactie wel erg duur.

Sisow

Wij kwamen uit bij Sisow, die voor € 0,45 per transactie de iDEAL-betaling netjes afhandelt. We zijn daar tot nu toe erg tevreden over:

  • De aanmelding verloopt snel en is vrijblijvend (geen opstartkosten of abonnementskosten).
  • De account is meteen actief. Je kunt direct (test)betalingen doen.
  • Ze bieden een iDEAL-module aan die goed aansluit op WooCommerce, maar ook op andere webwinkelmodules.
  • Online zijn de transacties te volgen.
  • Uitbetalingen zijn op veel manieren instelbaar (bijvoorbeeld per dag, per week, bij het behalen van een totaalbedrag of aantal transacties)
  • Niet onbelangrijk: de betalingen komen bij hen binnen bij een Stichting Derdengelden die onder toezicht staat van De Nederlandse Bank.
  • Naast iDEAL hebben ze ook modules voor creditcardbetalingen, Paypal en nog veel meer.

Wil je je ook vrijblijvend aanmelden bij Sisow, ga dan naar: www.sisow.nl

Paytor: niet doen

Onze zoektocht leidde ook langs Paytor. Met € 0,43 per transactie leek deze aanbieder de allergoedkoopste. Dat werd ook ‘gegarandeerd’. Totdat pas na de aanmelding bleek dat Paytor een minimum van 500 transacties per maand eist. Ze konden ons niet als klant accepteren en verwezen ons daarna met korting naar Mollie. Voor ons nu maar € 0,59.

Dat vonden we leuk…. zomaar korting krijgen. Maar het zette ons ook aan het denken. Waarom vermelden ze niet op hun website dat ze een minimum aantal transacties hanteren? Waarom bij de afwijzing korting geven bij een concurrent? Totdat we in de kleine lettertjes lazen dat Paytor onderdeel is van Mollie!

Paytor is volgens ons dus gewoon een marketingtruc van Mollie. Klanten die zich rechtsreeks bij Mollie melden, betalen de hoofdprijs. Klanten die verder zoeken komen bij Paytor terecht. Maar Paytor wijst ze af en biedt ze korting bij Mollie. De meeste klanten trappen daar in. Want korting klinkt zo lekker.

Toen we ons ongenoegen uitten richting Paytor en aangaven hierover op onze website te berichten, kregen we direct een aanbod. Bij hoge uitzondering konden we toch als klant  geaccepteerd te worden. Stoom kwam uit onze oren!

Laatste berichten